czwartek, 8 września 2011

Matera - miasto wykute w skale

Planując kilka miesięcy temu tegoroczną wakacyjną podróż przypadkowo natknęłam się na zdjęcia miasta, które aż kłuły w oczy swoją skamieniałością. Od razu wiedziałam, że tam musimy być. Wczytując się w historię odkryłam, że Matera uważana jest za jedno z najstarszych miast świata, którego główną atrakcją jest Sassi, dzielnica unikatowych domostw wykutych w skałach. Miasto położone jest
w środkowej części Włoch, pomiędzy Bari a Neapolem - idealnie na trasie naszego przejazdu.

Przemieszczając się dość powolnymi krokami z dworca Matera Centrale w dół miasta tęsknym wzrokiem wypatrywałam skał, które wyglądały by jak te na odnalezionych przeze mnie fotografiach. Ciężkie plecaki w dość szybkim tempie potęgowały zmęczenie naszych już trochę schodzonych nóg.

Jednak to co zobaczyliśmy za chwilę pozwoliło w mgnieniu oka zapomnieć o każdym bólu i zmęczeniu. Przed naszymi oczami, pomiędzy murami leniwie pojawiała się Sassi; jak z fotografii, jednak bardziej lśniąca i pachnąca, cudowna, tajemnicza, dostępna na wyciągniecie ręki, przepiękna ...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz