piątek, 27 stycznia 2012

Muffinowy batalion


Na przedszkolną uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka zdeklarowałam, że upiekę muffiny. Pierwszy raz w życiu, bo jakoś tak nigdy za nimi nie przepadałam. Jak obliczyłam, że potrzeba ich prawie 100 sztuk to zrobiło mi się słabo, ale postanowiłam sprostać zadaniu. Formę i przepis na ciasto podstawowe (www.namiotle.pl) pożyczyłam od Ani. Wyszły pysznie, aż szkoda mi było je wszystkie oddać do przedszkola.

Składniki (48 małych sztuk) - o smaku bananowym


mąka 2 szklanki (500 g)
cukier 1 szklanka (250 g)
proszek do pieczenia 1 łyżeczka
sól szczypta
maślanka 1 szklanka (250 ml)
jajka 2 szt
olej 1/3 szklanki (85 ml)
banany 4 sztuki (pokrojone w kostkę)
biała czekolada 100 g (pokruszona na małe kawałki)
papilotki

Muffiny o smaku czekoladowym: zamiast bananów i białej czekolady dodałam
35 g gorzkiego kakao i draży czekoladowych (smarties mini- 150 g).


Przyrządzanie

Suche składniki (mąka, cukier, sól, proszek) mieszamy w jednej misce, mokre składniki(olej, maślanka, jajka) mieszamy w drugiej misce. Następnie mokre składniki wlewamy do suchych. Mieszamy, po czym dodajemy banany pokrojone
w kostkę) i pokruszoną czekoladę. Wszystko razem mieszamy. Masę przekładamy
do papilotek umieszczonych w formie. Pieczemy w temp. 190 stopni, 15-20 minut.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Tak zasmakowały moim chłopakom, że w niedzielę robiłam druga partię :). Chyba zainwestuję w formę.

    OdpowiedzUsuń