środa, 5 października 2011

Na żółto


Papryki marynowane już zawsze chyba kojarzyć mi się będą z moim domem rodzinnym. Z tego co pamiętam w naszej lodówce nieustannie stał przynajmniej jeden słoik tych czerwonych.

Ten przepis otrzymałam do przedszkolnej zakładki "Specjały Hałabały". Przesłała mi go Marta, moja koleżanka, którą poznałam dzięki mojemu dziecku.
Postanowiłam go tydzień temu wypróbować. Dzisiaj skusiłam się na jeden słoik, którego zawartość zniknęła w mig. Papryki są tak pyszne jak mówiła Marta, a do tego bardzo łatwe i szybkie w wykonaniu. Polecam!





Z dwóch kilogramów papryki, którą kupiłam na targu w Chorzowie w sumie za 4 zł, wyszło mi 10 słoików 0,3 l.

Składniki

2 kg papryki
5 szklanek wody
1 szklanka cukru
1 szklanka octu
ziele angielskie - 1/3 torebki
liście laurowe - 1/3 torebki
czosnek (po jednym ząbku na słoik)
oliwa z oliwek (po jednej łyżce na słoik)


Przyrządzanie

Do garnka wlewamy wodę, ocet, dodajemy cukier, ziele angielskie i liście laurowe. Zagotowujemy.

Do słoików (wcześniej wyparzonych) wkładamy pokrojoną paprykę (bez gniazd nasiennych) oraz po jednym ząbku czosnku i jednej łyżce oliwy na słoik. Tak przygotowane papryki zalewamy gorącą zalewą. Słoiki zakręcamy i odstawiamy do góry dnem. Po ostygnięciu słoiki odstawiamy w chłodne miejsce. Po ok. 7 dniach papryka powinna być już zamarynowana.

Smacznego!

Przepis otrzymany od Marty, mamy Kuby (Jabłuszka) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz