czwartek, 15 listopada 2012

Marynowane grzyby



Grzyby widziałam jeszcze dzisiaj na straganach, dlatego postanowiłam jak najszybciej umieścić ten przepis. Dla mnie smakują jak te, które jadłam
w dzieciństwie, bez zbędnych dodatków i smaków, po prostu grzybowo.


Składniki:

Grzyby (ja użyłam podgrzybków), w miarę możliwości małe 1kg
Woda 2 szklanki
Ocet 10% 1 szklanka
Ziele angielskie kilka ziarenek
Liscie laurowe 2 sztuki
Sól 1 łyżka
Cukier 1 łyżka
Pieprz szczypta
Marchew 1 szt
Cebula 1 szt



Przyrządzanie:

Grzyby oczyszczamy i myjemy. Większe dzielimy na mniejsze kawałki. Tak przygotowane obgotowujemy w osolonym wrzątku (mnie to zajęło ok 10 minut).
Po obgotowaniu grzyby odsączamy i układamy w wyparzonych słoikach. Na dno każdego słoika wkładamy kilka plasterków surowej marchwi i cebuli.
Całość (grzyby muszą być w całości pokryte zalewą) zalewamy wrzącą zalewą, przygotowaną z wody, octu, przypraw i ziół. Słoiki szczelnie zakręcamy i odstawiamy do góry dnem. Gdy całkowicie ostygną chowamy w chłodne miejsce. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz