środa, 14 listopada 2012

Zupa paprykowa z lanym ciastem



Kiedyś nie przepadałam za zupami kremami. Zmieniło się to gdy spróbowałam zupy z dyni, która tak mi zasmakowała i otworzyła drogę zupom kremom do mojego żołądka. Ostatni w mojej lodówce zalegały trzy papryki, które zostały zakupione do papryk nadziewanych, a jakoś tak nie było czasu, aby je zrobić. Zupa okazała się dla nich ratunkiem.


Składniki:

Papryki czerwone 3 szt
Wywar warzywny  (przepis TU)
Śmietana 12 % 50 g
Por
Masło
Sól, papryka ostra

Lane ciasto

Mąka 50 g
Jajko 1 szt


Przyrządzanie:

Gotujemy wywar. Por kroimy w plasterki i dusimy do miękkości na maśle. Papryki kroimy na pół, wyciągamy gniazda nasienne.Oczyszczone wkładamy do piekarnika na "kratkę" rozgrzanego do 200 stopni. Papryki wyciągamy, gdy ich skórka jest mocno czarna. Gorące wkładamy do woreczka, do ostygnięcia (dzięki temu skórka zejdzie gładko). Papryki miksujemy razem z porem i wkładamy do ugotowanego buliony, mieszamy i w razie potrzeby miksujemy dalej, do uzyskania kremu. Doprawiamy solą, papryka i śmietaną.

Mąkę mieszamy z jajkiem na jednolita masę. W garnku zagotowujemy osolona wodę. Ciasto nabieramy na łyżeczkę i delikatnie przelewamy po trochu do gotującej się wody, tak aby powstały kluseczki i podłużnych kształtach. Gdy wypłyną na wierzch wyciągamy. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz