środa, 9 stycznia 2013

Na biało

Osiedle Tysiąclecia Katowice

U nas ciągle jeszcze biało, ale już trochę mokrawo, szkoda, ale mam nadzieję, że niebawem znów napada mnóstwo śniegu. Z racji tego, iż wreszcie nadeszła prawdziwa zima postanowiłam upiec sernik, który urzekł mnie swoją bielą, tak jak zima za oknem :).



Nawet nie wiedziałam, że sernik to tak proste ciasto, w zasadzie z "jednej michy". Od tej pory staje się moim ulubionym :). Oryginalny przepis można znaleźć na stronie www.mojewypieki.com. Ja w zasadzie nic nie zmieniałam, no może oprócz ciastek, zakupiłam zwykłe owsiane, a moja tortownica ma wymiary 18 cm. Wyszło takie małe zgrabne ciasto, które zniknęło w mig :).

Składniki (na torownicę o średnicy 18 cm):


Spód:

Masło 50 g (roztopione)
Ciastka owsiane 90 g

Przyrządzanie:

Ciastka kruszymy na bardzo drobne, dodajemy roztopione masło i mieszamy. Przekładamy do tortownicy wyłożonej na spodzie papierem do pieczenia, ubijamy i wkładamy na 30 minut do lodówki.

Masa:

Twarożek miękki, drobno mielony 550 g
Cukier puder 100 g
Mąka pszenna 20 g
Skórka otarta z 1/2 cytryny
Jajka 2 szt
Żółtko 1 szt.
śmietana 18% 120 ml


Przyrządzanie: 

Wszystkie składniki mieszamy razem i miksujemy przez chwilę, tak aby masa pozostała ziarnista.
Następnie masę wlewamy na ciasteczkowy spód.
Sernik pieczemy w "kąpieli wodnej". W tym celu formę owijamy od spodu podwójną folią aluminiową i umieszczamy w większym, płaskim naczyniu, do którego wlewamy wrzątek
(do połowy wysokości formy). Taką konstrukcję umieszczamy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (góra dół). W tej temperaturze pieczemy sernik przez 10 minut. Następnie zmniejszamy temperaturę do 110 stopni i pieczemy przez kolejne 30 minut lub do momentu aż cała powierzchnia ciasta będzie ścięta.Sernik pozostawiamy w wyłączonym piekarniku,
z lekko otwartymi drzwiczkami przez godzinę. Ciasta nie wyjmujemy z formy, pozostawiamy do całkowitego wystygnięcia.


Polewa:

Śmietana 18% 80 ml
Cukier puder 1/2 łyżki
Sok z cytryny 1 łyżeczka

Przyrządzanie:

Wszystkie składniki mieszamy. Po wystygnięciu ciasta smarujemy jego wierzch polewą
i schładzamy przez minimum 12 godzin w lodówce.Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz