niedziela, 27 stycznia 2013

Pierogi ze szpinakiem






Leniwa niedziela zadziałała na mnie dzisiaj bardzo mobilizująco. Powstała góra pierogów
z mięsem i kilkanaście ze szpinakiem, oczywiście dla mnie tylko gdyż pozostała część domowników, albo ma uraz z dzieciństwa, albo jest jeszcze za mała, aby docenić walory smakowe tego zielonego warzywa.

Składniki (farsz):

Kilka kulek mrożonego szpinaku ( u mnie to były 4) - na ok 20 szt. pierogów
Ser ricotta 1/3 opakowania
Czosnek ząbek
Sol, pieprz, gałka muszkatołowa
Masło 5 g

Ciasto (przepis  TU) - z tej ilości ciasta wyszło mi ok. 80 pierogów (średnica szklanki 8 cm)

Na patelni rozgrzewamy masło, do którego dodajemy szpinak. Gdy będzie miękki dodajemy ser i przyprawy wraz z czosnkiem. Mieszamy. Gdy ostygnie nakładamy na kółka wyciętego szklanka ciasta i zlepiamy na brzegach.


  


Wkładamy do osolonej, gotującej się wody, gdy wypłyną gotujemy na małym ogniu 8 minut. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Ja chętnie bym posmakowała tych ze szpinakiem:)Pięknie wyglądają:-)W.

    OdpowiedzUsuń
  2. To zapraszam, bo mam kilka zamrożonych :)

    OdpowiedzUsuń