wtorek, 17 grudnia 2013

Ciasto mocno kokosowe, bez pieczenia



W niedzielę odgrzebałam przepis na ciasto o smaku rafaello, który to z osiem lat temu otrzymałam od mojej kuzynki. Co prawda od tamtej pory robiłam je mnóstwo razy, ale
jakoś tak nigdy nie umieszczałam na blogu. Dzisiaj umieszczam dla Wszystkich tych, którym smakowało na przedszkolnych Jasełkach.


Składniki ( na blachę prostokątną o wymiarach: 30 x 25 cm)

Krakersy Lajkonik słone niecałe dwie paczki
Wiórki kokosowe 375 g
Mleko  850 ml
Mąka ziemniaczana 3 czubate łyżki
Maka pszenna 3 płaskie łyżki
Cukier 375 g
Masło 300 g




Przyrządzanie:

Obie mąki rozmieszać w połowie szklanki mleka. Resztę mleka zagotować z cukrem.
Do gotującego się mleka z cukrem wlać mleko z mąką. Gotować ciągle mieszając, aż powstanie budyń. Powstały budyń ostudzić, a następnie utrzeć z masłem (ja ucieram
w melakserze). Dodać wiórki, pozostawiając trochę na posypanie ciasta.
Blachę wyłożyć folia aluminiową. Na folię wyłożyć jedną warstwę krakersów (jeden obok drugiego). Następnie wyłożyć 1/3 masy, znów krakersy, potem masę i znów krakersy
i resztę masy (ostatnia warstwa masy może być cieńsza), którą posypujemy wiórkami kokosowymi. Pozostawić w lodówce na minimum 8 godzin. Smacznego!


1 komentarz:

  1. Ciasto było genialne ja wczoraj go zrobiłam .Dodałam do masy białej czekolady wyszło pyszne.Polecam.Kolejny udany przepis:)W.

    OdpowiedzUsuń