niedziela, 7 sierpnia 2011

Gotowanie w domu cz. 4

Kluski na parze z konfiturą malinową

Sama nie wiem co się ze mną dzieje, że ostatnio tyle gotuję.
Dzisiaj kluski na parze z konfiturą malinową, którą robiłam w lipcu.



Składniki:

200 g mąki
1/2 szklanki ciepłego mleka
10 g drożdży
sól
1 żółtko
25 g cukru
25 g masła


Z tej ilości składników wyszło mi 6 klusek wykrawanych szklanką.

Przyrządzanie:

1. Ciepłe mleko mieszamy w wysokim naczyniu wraz z drożdżami, 1/2 łyżeczki cukru i odrobiną mąki, pozostawiamy do wyrośnięcia (na ok 10 minut)
2. Mąkę przesiewamy do miski. 
3. Żółtka ucieramy z cukrem i mieszamy z roztopionym masłem. 
4. Do przesianej mąki wlewamy żółtka (utarte z cukrem i wymieszane z masłem) oraz wyrośnięte drożdże. 
5. Wyrabiamy ciasto, pozostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia (na 30-40 minut)
6. Wyrośnięte ciasto rozwałkowujemy do grubości 1,5 cm.

  

7. Z rozwałkowanego ciasta wycinamy kółka szklanką.
8. Wycięte kółka pozostawiamy do wyrośnięcia ( na ok 15 minut)


9. Do specjalnego garnka do gotowania na parze (lub zwykłego, który przykrywamy szmatką)  wlewamy wodę. Kluski układamy na sicie garnka (lub szmatce) tak aby się nie dotykały.
10. Gotujemy 15 minut pod przykryciem (pokrywki nie zdejmujemy podczas gotowania).
11.  Gorące kluski układamy na talerzach polewamy konfiturą, stopionym masłem, cukrem lub cynamonem.




Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz