sobota, 19 października 2013

Dynia




Dokładnie dwa lata temu zrobiłam pierwszy raz zupę z dyni, dzięki której przekonałam się do tego warzywa. W wtorek pierwszy raz kupiłam dynię Musquee de Provence (z zieloną skórką), której intensywnie pomarańczowy miąższ mnie zachwycił. Znalazłam idealny przepis na racuchy z dyni, które robię nieustannie od środy. Polecam!



Składniki: (mnie wyszło 8 racuchów - średnica ok 5 cm)

Dynia 200 g
Jajko 1 szt.
Masło 16 g
Mąka 100 g
Sól, pieprz
Imbir 1,5 cm
Olej do smażenia


Przyrządzanie:

Dynię ścieramy na tarce o dużych oczkach. Żółtko ucieramy z masłem, z białka ubijamy pianę. Do startej dyni dodajemy żółtko z masłem, mąkę, imbir oraz doprawiamy solą
i pieprzem. Mieszamy. Na koniec dodajemy ubita pianę i jeszcze raz, delikatnie mieszamy. Powstałą masę nakładamy łyżką na dobrze rozgrzany tłuszcz. Pieczemy z obu stron na złoty kolor. Po upieczeniu wykładamy placki na ręcznik papierowy, tak aby odsączyć tłuszcz. Podajemy ciepłe. Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz